Пресбій

Командні перегони шкільних редакцій

Пресбій ― один із методів активізації дитячих шкільних медіаосередків. Це гра-змагання не тільки на знання тих чи інших журналістських термінів, це можливість показати юним репортерам свої медійні навички й уміння. Отже, роль такої форми діяльності у становленні особистості вихованця досить суттєва, особливо в сучасних умовах розповсюдження медіафейків та суцільної зневіри до журналістської професії. 

Інформаційно-творче агентство «ЮН-ПРЕС» Київського Палацу дітей та юнацтва, як структура позашкільної освіти, 30 років є лідером на ринку державних освітніх послуг за якістю профільної підготовки вихованців. Окрім актуальних навчальних напрямів, застосовує різноманітні форми творчої роботи зі шільними юнкорами міста для їхнього розвитку і становлення. 

З такою метою з 2012 року проводиться міський конкурс шкільних редакцій «Пресбій». Спочатку проєкт реалізовувався як одноденна гра-змагання для двох десятків кращих шкільних пресцентрів міста. Згодом вона трансформувалася, стала поетапною і масштабнішою, перейшла на міський рівень. Умови, відбіркові етапи, завдання і активності разом з координатором шкільної преси Юлією Скоробогач створював медіаактив столиці – Міська інформаційна агенція учнівської молоді за принципом «рівний – рівному».

«Пресбій» – це інтерактивна форма роботи з учнівською молоддю, що концентровано розвиває необхідні медіакомпетентності. Комбіновані індивідуальні та групові завдання налагоджують командну комунікацію та підвищують ефективність кожного з учасників. Відповідно, зростає вмотивованість і інтерес учнів, їхня залученість до освітнього процесу завдяки рейтингу команди і колективу закладу в цілому. 

Мета проєкту – не лише залучити якомога більшу кількість школярів, а й внести елемент коворкінгу, крім змагального ефекту, показати безпосередньо під час конкурсу моделі комунікації різних команд, дати можливість долучитися, перейняти, продемонструвати власні. Така форма роботи швидко розкриває і вдосконалює навики взаємодієї, постановки цілей, прийняття рішень та презентації спільного продукту. 

Особливості гри-конкурсу

  • Гра-конкурс може проводитися як одноденно, так і в декілька днів;
  • Організаторами в гуглформі створюється заявка на участь команд, у якій вказуються:

― назва команди;

― заклад освіти;

― прізвище, ім’я та телефон учасників, клас.

  • роль організаторів, статистів, модераторів виконують діти-активісти, лідери районних шкільних пресцентрів;
  • на кожний етап конкурсу запрошується авторитетна для молоді особа ― експерт відповідного напряму журналістики й проводить короткий майстер-клас;
  • проводяться індивідуальні консультації шкільним редакціям від педагогів агентства «ЮН-ПРЕС» і компетентних гостей-наставників щодо діяльності власної газети/радіо/ТБ/інтернет-видання з рекомендаціїями.

Спеціально для цього організатори розробили методичну базу, до якої внесли: 

  • інтерактивні форми роботи;
  • актуальну дидактичну інформацію для учасників майстер-класів із різних аспектів журналістської діяльності (фото, відео, верстка і дизайн, організація роботи редакційного колективу, збір, обробка, подача інформації, жанрова розмаїтість, PR- видання).

Як результат даного проєкту ― набуття юними медійниками відповідних знань із основ журналістики, вміння організовувати команду, вдумливе послуговування інформацією, встановлення та зміцнення професійних і творчих контактів між дитячими та професійними ЗМІ.

         За досвідом попередніх років гра-конкурс «Прес-бій» підвищує інтерес школярів до журналістської діяльності, активізує пізнавальну діяльність, розвиток творчого, креативного мислення, їхніх комунікативних і ділових якостей (додатки 1―7). 

Координатор проєкту: Єлизавета Барилик, 280-92-91, yun-press@ukr.net